The right to decide upon the scope of information and the range of recipients personal data available to third parties in the context of the Big Data – summary

The right to decide upon the scope of information and the range of recipients personal data available to third parties in the context of the Big Data – summary

 

The technological development and naturally flowing from it possibilities of managing information generate increasing anxiety regarding the right to confidentiality of private information and its protection. In this age of considerable technological progress combined with mass access to mobile applications, big data processing has become of particular significance.

Więcej

Prawo a Big Data

Ukazał się właśnie kolejny numer czasopisma „Studia Prawa Publicznego”. Tym razem w treści znajdziemy artykuł pt. Prawo do decydowania o zakresie i zasięgu informacji udostępnianych innym osobom na temat swojego życia w kontekście Big Data. Autorami artykułu są: dr Maria Grzymisławska-Cybulska z Uniwersytetu SWPS (WZ Poznań) oraz dr Marcin Cybulski – Ekspert Chmury IBRS TriC oraz współwłaściciel IBRS TriC.

SPP-2014_4

Foto: Studium Prawa Publicznego

Artykuł podejmuje tematykę przetwarzania informacji – w kontekście Big Data – w ujęciu prawnym. Autorzy odnieśli się do definicji zjawiska, przeanalizowali podstawowe polskie i unijne akty prawne, a także przedstawili przykładowe zastosowania zjawiska technologicznego. Jest to, na ten moment, najpełniejsze opracowanie prawne problematyki Big Data w polskich realiach.

Więcej

Biznesplan? Jak napisać? Jak stworzyć SWOT?

Zamierzasz złożyć wniosek o dotację z Państwowego Urzędu Pracy lub z Unii Europejskiej?

Przeczytałeś dokładnie wszystkie wymagania, a nadal nie wiesz od czego zacząć? Nie wiesz jak stworzyć dobry biznesplan?

Żeby złożyć wniosek o dotację na prowadzenie działalności gospodarczej, należy przede wszystkim mieć pomysł i biznesplan, na to pierwsze musimy wpaść sami, a co do tego drugiego możemy liczyć na pomoc. Od kogo? Przede wszystkim organizowane są szkolenia dla przyszłych przedsiębiorców. Nie oszukujmy się jednak pojęcia takie jak analiza rynku, prześwietlenie konkurencji i analiza SWOT często nawet po cyklu spotkań brzmią obco.

Biznesplan

Jak napisać biznesplan?

Więcej

Czym tak naprawdę jest Deep Web?

Ukryty Internet (Deep Web)

W powszechnym  rozumieniu Deep Web jest siedliskiem występku i niewypowiedzianej grozy. Jest to miejsce z pornografią dziecięcą i zabójcami do wynajęcia – przestrzenią w której funkcjonuje i rozwija się działalność przestępcza. Dlaczego więc naukowcy, bibliotekarze, przedsiębiorcy i Internauci korzystają z tego zasobu? Dziś o tym czym jest Ukryty Internet i dlaczego warto z niego korzystać.

Więcej

Responsywny sklep internetowy – uniwersalna strona sprzedażowa

W związku z rosnącym znaczeniem responsywnych sklepów internetowych, coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wykonanie RWD. Technologicznie to bardzo korzystna funkcjonalność, natomiast jest związana z szeregiem założeń. O czym warto wiedzieć wcześniej?

Sklep spełni swoją sprzedażową funkcję wtedy, kiedy użytkownicy docenią w nim łatwość obsługi. Pamiętajmy, że tworzenie RWD ma wiele wspólnego z projektowaniem użytkowym. Ważne jest zarówno zachowanie wszystkich niezbędnych możliwości oprogramowania, jak i estetyka. Jedno i drugie musi ze sobą ściśle współgrać.

6

Funkcjonalność serwisowego interfejsu i jego design powinny zostać zweryfikowane. W tym celu dwa niezależne projekty poddaje się ocenie potencjalnych użytkowników – polski rynek firm badawczych oferuje testowanie projektów in vivo – w postaci testów A/B. W fazie projektowania sklepu internetowego sugerowane jest również przeprowadzenie badań jakościowych (m.in. zogniskowanego wywiadu grupowego). Dają one możliwość poznania reakcji konsumentów na nowe pomysły.

Więcej

E-sklep w praktyce. Cechy użytecznego sklepu internetowego

Urszula Witkowska AptusShop.pl

E-sklep w praktyce.  Cechy użytecznego sklepu internetowego

Planujesz rozszerzenie aktywności o e-sklep. Kiedy już zanalizujesz możliwości rynkowe i poznasz potrzeby potencjalnych klientów – w fazie badań rynku – w naturalnej kolejności pojawia się pytanie: „Jak powinien zostać zaprojektowany użyteczny sklep?” Wydaje się, że wszystko ma znaczenie, ale myślę, że jedną z najbardziej istotnych spraw jest zapewnienie naszemu sklepowi dobrego pozycjonowania (!) i uczynienie go bardziej wygodnym dla klientów (!!).

Faza przygotowań

Posiadając dane o istocie potrzeb potencjalnych klientów i szansach powodzenia projektu e-sklepu przystępujesz do budowy platformy sprzedażowej. Wygoda zakupu jest jednym z podstawowych wyróżników dobrego e-sklepu. Aby uzyskać ten efekt należy pamiętać o kilku podstawowych „technikaliach”. O tym poniżej.

basket-156835_640

Zawsze też możesz poddać swój projekt ocenie swoich własnych potencjalnych klientów. Dzisiejsza oferta firm badawczych pomoże Ci w tym – projekty mogą być oceniane zarówno w badaniach fokusowych, jak i badaniach CAWI. Zapamiętaj też termin „testy A/B”. Może Ci się jeszcze przydać! Weryfikacja badawcza projektu „e-sklep” kosztuje – niemniej jednak maksymalizuje szanse na powodzenie projektu! Czasy „partyzantki” dawno się już zakończyły.

Więcej

Co wie o Tobie Google? I Filter Bubble na dokładkę.

Aneta Saleem, Szwajcaria, IBRS TriC

Wyszukujemy w Google, wysyłamy maile z Gmail, korzystamy z przeglądarki Google Chrome… Tysiące informacji, megabajty danych. A „Wielki Brat” obserwuje, analizuje i zapisuje wszelkie te informacje… I sprzedaje je – w ujęciu „real time bidding”. Co tak naprawdę Google wie o nas? Co to jest “bańka filtrująca”? I jak się z niej wydostać? O tym w dzisiejszym infobrokerskim poście.

0

Google nie jest bezpłatny. W zamian za swoje usługi każe sobie płacić informacjami.

Więcej

Statystyka i analityka sportowa dla każdego

Statystyka i analityka sportowa. Świat sportu już dawno wpuścił je na swoje tereny. Na potrzeby niniejszego tekstu dokonaliśmy podziału działań ze względu na odbiorcę i podstawowe funkcje. Z jednej strony mamy „analitykę popularną” – uprawianą m.in. przez Ekstrastats (pozdrawiamy kolegów!) i wyrażaną infografikami – dostępnymi szerszemu gronu odbiorców – kibicom, dziennikarzom i pasjonatom sportu. Te przejawy działań analityczno-statystycznych dostępne są ogółowi i publikowane w prasie lub social media i często są narzędziem marketingowym. Przekazują wiedzę na temat wyników, osiągnięć i działań sportowych. Wzbogacają wiedzę kibica i zapewniają wysokiej jakości rozrywkę intelektualną. „Analityka specjalistyczna”, z drugiej strony, służy specjalistom – zawodnikom, trenerom czy właścicielom klubów sportowych.

Sports-data-capture

Więcej